Friday, January 25, 2008

3 bulan

14hb ritu,genapla bb hanis 3 bulan.sekejap jerk masa berlalu. Alhamdulillah setakat hari ni aku masih lagi mampu exclusive BF bb hanis. aku dah berjaya mengharungi 1/8 daripada perjalanan BF. semoga aku diberi kekuatan untuk mencapai target aku tu, Insyaallah.

k, untuk perkembangan bb hanis plak, hanis dah pandai mengiring.acelly dari umo 2bln setengah gitu dia dh pandai ngiring.weekend ritu dia meniarap skali.nak tunjuk kat aku la tu.pastu abah dia suruh meniarap dia dh malas.heheehehhe.rugi abah tak sempat tengok. Isnin ritu,bawak hanis gi klinik utk injection n timbang. hari tu mmg aku bengang giler ngn hb.appoitment klinik kul 4. dia leh sampai kat umah kul 4.30.buleh macam tu? sampai klnik kul 4.45pm. nurse tu dh kemas2 barang dia.diorang sound gakla kat aku,naper lewat.aku bitau jerla hb aku br balik.heheheeh.nasib diorang terima lg tp muka masing2 dah masam dah.sabor jerlah,sebab salah aku yg lewat kan.so terus pi bawak hanis timbang. berat hanis skrang 5.4 kg. berat hanis naik dalam 2kg lebih dari berat lahir dia.
masa lahir: 3.1kg
1 bulan: 4.1kg (naik 1000g)
2 bulan : 4.9kg (naik 800g)
3 bulan : 5.4 kg (naik 500g)

lepas timbang, masuk jumpa nurse kat dalam, tanya kot der apa2 masalah, tanya bb minum susu apa, aku jawabla 'susu mak dia'. nurse kata kalau boleh bg sampai umo 2thn bla bla bla jangan kasik bg makan sehingga umo 6 bln bla bla bla tupun mcm ckp laju2 jer sbb nak kejar masa.lepas tu terus pi inject, masa inject nangis gak la kejap.sian hanis.aku pujuk2 senyap. bagi nenen taknak,dah kenyang la tu.masuk lam keta br nak nenen.nurse kat klinik pesan suh bg syrup PCM terus bila balik,nak elak demam.tapi dah smpai umah,bb tido lak so dh malam baru bagi.tengok2 malam tu bb demam,so esoknya mama terpaksa amik cuti dengan jayanya.heheheeh.

2 comments:

cysev3n said...

1/8 beb? pergh, mmg buat pecahan sakan.. ala2, aku ni dah 2/8 gitu ye? hehehe... semoga usaha kita dipermudahkan oleh-Nya.. amiin..

farah225 said...

cik yan
kih kih.yup pecahan gitu.aku ni,math ala slow skett.taktau ar betui ke idak pecahan aku tu.yahahaah