Thursday, January 17, 2008

Fuhhhhhh....tensionnnnn!!!!

pagi2 buta tadi aku tersedar, haris mintak susu.maka aku dengan malasnya membukak mata dan ke dapur buat susu dia.tengok jam br kul 4.00 pg.oh masih awal lg.terus smbg tido,tp sebelum tu aku sempat kunci jam kul 5.15.banyak keje nak bt pg ni,pinggan dalam sinki yg dinner semalam tak sempat basuh sbb hanis dah mintak susu.botol susu pon lom basuh.aku pon tido la dengan lenanya.sedar2 jam bunyi kul 5.15.kebetulan hanis tengah nyusu. ermmm..tunggula kejap lagi.pastu alarm hp hubby lak bunyi.dia bangun.aku ingatkan baru kul 6.ghopa2 nyer dah 6.30am.kelam kabut toksah citerla aku.bangun..berdesup dari katil,terus masuk dapur,cuci pinggan, rendam botol susu. terus pi mandi n solat subuh.dah settle yang tu,tengok jam dah kul 7.00 am.terus pam susu,nak cukupkan bekal hanis.Alhamdulillah,hari ni 5 minit dpt 5oz. hb pon keluar pi keje (sorry yer bang,hr ni tak sempat air!). masa ni,budak dua orang tu tengah tido.
dah siap pam susu masuk dapur,cuci botol n siapkan bekal ebm utk hanis.tengok jam lagi,dah kul 7.15am.baju lak belum iron (biasa aku iron baju time weekend, utk seminggu sekali harung tp weekend ritu hb ada function so aku kena ikut,makanya aku tak sempat la nak iron bj,terpaksa iron tiap2 hari).baru jerk aku amik baju nak pi iron,hanis dah jaga,aku pon amik dia,letak sebelah tempat aku iron baju. tengah2 aku dok iron baju tu, haris plak jaga,mintak aku tido ngn dia,mana boleh,dah lewat dah.huhhuhuhuhuhu.mmg tang2 tu jugak aku rasa nak berenti keje.apa lagi...ngamukla dia bila aku tak layan.aku pon terus siapkan iron baju.dah settle,baru aku pujuk dia,ajak pi toilet,salin diapers yg dah berat giler tu.mula2 dia refuse, dah pujuk2 baru ok. keluar toilet,dia ngamuk mintak susu lagi,aku pon pi la buat.nasib adik baik. pastu pujuk dia pakai diapers.sambil tu aku bukak cd otomen nak kasik dia ralit.Alhamdulillah strategi aku menjadik. aku pun masuk bilik nak tukar baju.tiba tiba..........uwaaaaa terus menitik air mata aku tengok air kencing haris atas lantai dan......kena baju yang aku iron tadi......huhuhhuhuhu. (silap aku jugak tak hang baju tu!!!) terus mulut aku bebel 'haris tak kesian kat mama ker,dahla mama lambat,haris plak melambatkan keje mama" bla bla bla sambil tangan membersihkan air kencing tu. (biasa pandai plak dia bagitau nak kencing n yak!).pagi ni sajer jer nak duga kesabaran aku. pastu,aku bukak wardrobe aku,terpaksa la carik baju yang takyah iron. (kalau tau camtu, baik pilih baju tu awal2!!). terusla aku bersiap2. dah siap2, aku amik hanis n nak susukan dia tapi dia reject, heran jugak.check punya check,rupanya hanis yak! banyak lak tu. pi la cebok hanis plak.pastu baru susukan dia.tengok jam dan 7.55 am. aku masuk keje kul 8.30am. perjalanan ke ofis lam 15-20 min bergantung pada traffic. hanis plak baru syiokkk nenen.terpaksa la aku stop jugak.siannnn hanis.lagi sekali rasa nak berenti keje.huhhuhhu.rasa terkilan jugak tapi bila memikirkan kat taska nanti dia minum aku jugak,sejukkk sikit hati.
haris pon dah ok,turun bawah,masuk dalam keta semua ok.sampai taska kul 8.03 minit.mula2 haris taknak turun,pujuk punya pujuk baru ok.pastu terus gi ofis.sampai kt ofis plak,dah 8.25am.so aku parking kt bawah (parking bos2) lu sebelum gi kt tempat parking yg khas utk orang2 macam aku.tpaksa blok keta orang sbb nak kejar punch clock sebelum berdetik ke pukul 8.30am. lepas punch,aku igt nak tarik nafas lu,sebelum pi alih keta,tengok2 keta yg aku blok tadi, nak kuar, cepat2 lak aku turun nak alih keta.sebelum turun aku sempat ajak PA big bos (big boss pi kl-ada meeting) (bos aku pun outstation gak!) pi bfast.heheehehehhe.apalagi,alang2 alih keta,aku alih ke kedai feveret kitaorang.heheheehhe.release tension gitu. balik ofis,lega!!!! sambung keje.
memang haru giler aku rasa pagi ni!!!!

so moral of d story:
1.kalau jam dah bunyik, terus bangun,jangan nak lepak2 lagi
2.iron le baju awal2 (aku ingat nak upah orang dtg umah aku iron baju utk sebulann gitu!)
3. kalau kuar toilet, terus pakaikan haris diapers, kalau tak......
tu jerla, yg aku dpt fikir bt masa skrg!

lapor pulak perut ni! nak g makan dulu la.

8 comments:

mado_ct said...

uih..aku paham sangat perasaan ko... masa tu rasa nk nangis pastu ambik cuti je..kan?

farah225 said...

heheehhe.betul2 tp bukan setakat nak cuti.tapi....nak berenti keje terus.

knv said...

hahahahahah.. sabor farah! ini kategori

wrong thing at wrong time at wrong place.

hehehehe.. welcome to the real world!!!

Rizza said...

heehhheh aku leh gelak je la....mai2 renti keje..heheh ..(siot je aku ni..)

sabar ye ....dugaaan...cobaan......hehhehe

cysev3n said...

aku baru tau kau ada blog.. boleh? welcome to blogosphere bebeh!

mamaDhea said...

hehehe... sabo farah..

aku klu dh lmbt, aku tinggalkn aje pinggan mangkuk kt sinki tu.. balik keje baru ler berperang kt dapo.. baju pon aku suka beli yg senang iron / tak perlu iron langsung.. cuma, brg anak tu aku suka siapkan mlm seblm tido.. takut lupe....

farah225 said...

sis ana,
memang sabor ler tu, kalau tak sabor dah sms bos cakap 'bos hr ni i EL".heheheehhe.
slalu cakap kt hb,ghopanya mcm ni dah kawin.dia jawab apa? ingatkan 'sedap' jer.ghopanya penat yer.siot jerk.

k.rizza,
kalau bulehhh,dah lama mak berenti keje.heheheheeh.tp,aku rasa takleh la,lg tension mak layan si kenit dua orang tu 24-7.heheeheh

cik yan,
bulehhhh!!!
welcome welcome

sya
takleh nak tinggal pinggan tu,sbb aku nak mengerjakan botol2 susu n pam.kalau dak,tak berbasuhla menda alah tu.
tula pasal,berangan nak pakai baju cantik yg kena iron.skang gomen dok mabuk batik plak.heheehhe

p/s: aku pon tgh angin nak bisnens batik ni.heheheheh

Fid said...

salam geng cian koo