Friday, April 3, 2009

nak sayang abah

malam tadi pergi hantar mr.hb kat stesen bas.biasa haris pergi dengan tok ayah dia jer.sebab kalau aku ikut nanti hanis mengamuk start dari abah dia turn kereta sampai ke rumah nak ikut abah. malam tadi,kebetulan hanis tidur so aku menggatal la nak ikut jugak.

sampai kat stesen bas, mr.hb dukung haris pegi beli gula-gula (umpan la tu!). lepas beli gula2,abah dia nak letak balik dalam kereta. aku cakap ngan haris

"haris, salam, sayang (read:cium) abah"

tiba-tiba dia buat muka merajuk taktau pasal apa.puas suruh salam dan sayang abah dia.taknak jugak.abah dia ambik beg, tok ayah pun terus jalan kereta.

tiba-tiba dia mengamuk

"nak sayang abah, haris nak sayang abah"

" tadi mama suruh sayang abah taknak,abah dah pergi baru nak sibuk sayang"

haris ngamuk sampai rumah nak sayang abah dia.ahhhh...tersentuh jugak naluri keibuaan aku.hati menangis tengok anak bersedih kena tinggal (mama pon sedih jugak wehh!). nak nangis malu pulak kat abah aku.

aku pun terus call mr.hb.bagitau anak dia mengamuk nak sayang dia.abah dia pun kiss la dari jauh muaahhhh.suruh haris balas.dia balas kata

"haris taknak sayang talipon,haris nak sayang abah". setengah jam jugak nak bagi reda.

aku bagitau mr.hb.nak kena beli hp 3G nampak gayanya macam gini. al-maklumlah mama n abah tak canggih,pakai talipon pun yang cikai jerk.....



p/s: tukar signature baru.heheeheh.takdok khoje....

5 comments:

MS said...

tepon 3G ee,check dulu tpn keja laki hang ada coverage dok he he

kitaorg laki bini ada 3G tapi rupanya kat tempat lakiku ngak ada 3G,kecuali dia g bandar SP baru ada. Tapi biasanya bila dia dah balik kl baru guna 3G huh

farah225 said...

aku rasa simpang renggam tu mcm takder jerrk.coverage biasa pon kadang loqlaq

maya amir said...

laa.. hsbnd ko still kat jb farah? tabik laaa same ko, leh tahan jauh2 neh..

farah225 said...

yeap..masih di johor.PJJ ler skang ni.memang takleh tahan beb tapi sabor jerlahhhh.....nasib dok ngan parents,kurang sket stress.heheeheheh

mamaDhea said...

farah,
aku faham benar perasaan ko tuh.. uwwaaaaaaaa.. ;P

a'ah, pakai laa 3g beb.. kitorang pon baru upgrade simkad ke simkad 3g.. kebtulan hp masing2 boleh laa takat nak ber3g anak beranak.. so, skrg ni sakan laa dhea yg ber3g.. mak dpt tgk dr jauh je laa.. sib baik laa subline ke subline pree.. klu idak, rabak laa poket nak bayar bil tiap bln.. ;)