Sunday, November 2, 2008

seronok ker?

Dah genap SEBULAN aku bertugas di tempat baru.
parents aku, kawan-kawan/ofismate kt jhr/ofismate baru kt kelantan semua pakat dok tanya seronok ker kerja tempat baru.

mestilah SERONOK.banyak sebab yang membuatkan aku seronok dapat balik kat kampung sendiri (awas! penilaian hanya dalam masa satu bulan), antaranya:

dapat menggembirakan ma dan abah aku sbb mereka tidak lagi kesunyian tinggal berdua tapi sekarang dok kalut melayan cucu.rumah ni yang sebelum ni sepi dah bising balik balik.dulu riuh ngan akami adik beradik.skang ni dengan haris dan hanis pulak. cuma aku jerk kadang-kadang rasa sunyi sebab hubby jauh.huhuhuhuhuu.hubby balik 2 minggu sekali.

dapat berjimat dan boleh saving banyak skit.yerla,sewa rumah dah lepas sebab dok ngan parents kan.minyak keta hubby dan duit tol memang save giler2 sbb takyah ulang alik 80km sehari. (dah tak sabar nak buat rumah sendiri nih!).duit kat ma n abah pon boleh up skit la daripada kebiasaan.

kat tempat kerja pulak, memang seronok gak sebab staff very supportive dan sungguh mengujakan walaupun kat sini cabaran besar skit.Almaklumler aku dah lama tak buat analisis, almost 5 years.tup tup kena revise balik basic chemistry, such as Normality, Molarity, nak prepare solution etc.apa yang belajar dari zaman sekolah sampaila uni kena study balik la.tapi aku ambil semua ni sebagai cabaran sbb aku rasa satu kepuasan dapat apply apa yang aku belajar dulu kat tempat kerja sekarang.

hubungan officer ngan staff pon ok. semua kat sini hampir sebaya dalam lingkungan 25-40 tahun.so jiwa pon samala.kitaorang kat sini panggil kak, n abang macm tu jerk.takdak dok protokol puan, encik.cuma kat bos jerk panggil puan.
p/s: bos aku pompuan,jenis yang berangin/moody jugak kadang-kadang.hehehehhe

9 comments:

Ms Lola said...

AKu jugak yg tak rasa setel lg dgn kerja aku, nyah... Serabutssss

Fid said...

Aku plak tak settle2 lagi ngan nak cari kerja baru....

farah225 said...

cik lola & fid,
Insyaallah akan 'settle' la tu.doa la banyak2.mcm aku pon, unexpected tau mak dapat transfer nih.asik dok daapat surat cinta kata tak lulus permohonan,alih2 bila aku dah tk pedulik,senang2 plak dia kasi transfer.Semuanya ditentukan olehNYa.

mamaDhea said...

huhu.. aku pon same.. tak setel jugak!

weh, apsal jauh sgt laki ko berulang 80km setiap hari? laki hang bertugas kat mana ni ekcelinyerr?? ;)

btw, kita serupaaaa.. rumah parents aku mmg haru-biru dibuat dhea.. klu tak tinggal laa depa berdua ngan adik aku sorang..

farah225 said...

mamadhea,
laki mak kan berulang alik JB-S.renggam.pergi balik dalam 80km gitu.sekarang semua tu dah berakhir.heheehehh.cuma ulang alik machap kota bharu pulak setiap 2 minggu.heheehhe

cysev3n said...

mak pernah ada kawan ulang alik PJ - Tanjung Malim dulu.. vadevas.. ulang alik Melaka - UIA pun ada.. i was in their shoes dulu.. ulang alik PD - KL.. tp apalah sangat dak?

mak suka la environment ofis hang.. mmg bahagia je jiwa rasa bila pi keje pun happy kan..

farah225 said...

cik yan,
weekend ni laki mang balik.heheheheh.ni kali ke 3 dia balik weekend semenjak aku kat sini.

memang syok opis aku.macam adik beradik gitu walaupun ada gak politiking skit2 aku tengok.biasala,opis mana2 pon mesti ada kan.layan jerla labu.

mamaDhea said...

oo.. simpang renggam ka?? patut laa sampai 80km.. ekekeke

laki aku plak Kluang.. hahaha.. lebih kurang laa ek.. tp idak ler balik hari-hari.. semput nk tuang minyk klu gitu.. tgk sukati dia laa nk balik bape hari skali.. tp masa naik moto dlu sanggup gak balik setiap hari.. ;P

farah225 said...

mamadhea,
masa anak sorang lu,2 hari skali balik.bila anak dh bertambah ni,dia blk hari2.dia kata kesian kat aku.org kt opis aku kata kat aku, bila anak bertambahla jarang balik sbb nak jimat belanja.eh sukati laki aku ler nak blk hari2 pon.bukan mintak duit depa nk tuang minyak.