Tuesday, November 4, 2008

curang

skang ni satu Malaya dok heboh citer pasal rumahtangga Norman Hakim dan Abby Abadi.aku bukannya nak komen pasal masalah depa tapi tadi aku ada tengok TV9, rancangan semanis kurma yang dihostkan oleh Ustazah Bahyah n suami dengan tetamu jemputan penyanyi Nora n suami. Tajuk yang dibincangkan "Suami Keluar Ikut Pintu Depan, Isteri Keluar Ikut Pintu Belakang". Senang citer, suami curang isteri pon curang.

Macam-macam masalah kecurangan dapat didengari melalui panggilan telefon oleh pendengar.ada kata tak tahan ngan suami yang curang walapupun dah cuba jadi isteri yang terbaik, ada yang kata dia curang jugak sebab nak balas dendam kat suami yang curang, ada yang kata suami yang curang taknak cerai dia tapi tak kisah dia tak curang juga dan menyuruh lagi isteri berlaku.Masyaallah.... macam taktau dosa pahala. Taktau apa akan jadi pada institusi kekeluargaan kalau perkara ni berleluasa. takut pulak aku rasa tengok senario macam ni.

Ya Allah,
Lindungilah rumahtangga kami
Kurniakanlah kebahagian berkasih sayang antara kami sehingga akhir hayat
Aamin

9 comments:

~Umi.Sufira~ said...

Salam singgah! Saya dok follow gak kisah artis kita tuh...kesian banget kat aby! Dengarnya dalam pantang pon dia gi belanja barang dapur sbb si husband tak balik umah..kesian..semoga rumahtangga kita suma kekal hingga ke syurga amin...

farah225 said...

hi ummi sufira
welcome:) thanx for dropping by
yerla kesian kan.tak serik2 la si norman tu.sian plak anak kecik2 lg.

Masayu Ahmad said...

salam kenal.. kelantan dok area mana.

farah225 said...

salam masayu
saya dok panji.masayu ni geng SI gak ker?salam perkenalan

mamaDhea said...

tu laa.. dlm pantang lg dh gi mahkamah tuntut cerai kan.. klu aku?? bole meroyan.. huhuhu

semoga rumahtangga kita dilindungi drp perkara-perkara mcm tuh.. Amin!

cysev3n said...

nauzubillah utk diri sendiri + rakan2 saya di luar sana..

Ms Lola said...

Entah lah, Farah. Nauzubillah. Semoga Allah melindungi keluarga kita semua.

Ms Lola said...

Yg aku pelik tu, HEBAT sgt ke NORMAN HAKIM tu? Aku tgk muka dia pun aku tak selera makan seminggu tau.

farah225 said...

Insyaallah sama2 la kita doa.

hang tak selera,tp pompuan itu selera,kalau tak,takkan sanggup buat mcm tu.