Thursday, February 21, 2008

Sahabat Maya @ Cyber Friends

Dedication to all cyber friends of mine

Semalam masa tgh drive nak balik umah,tiba 2 aku aku terfikir pasal ni.maybe sebab semalam aku citer masalah aku kat one of my cyber friend ni kot.
apa yang aku nak citer, sebenarnya aku kagum dengan jalinan persahabatan yang terbina ni.walaupun masing2 tak pernah bersua muka (ada jugak yg pernah jumpa) tapi masing2 IKHLAS. mula2 sekadar berkongsi pendapat dalam satu forum. sedar-sedar tak sedar, lama-lama boleh berkongsi rasa dan perasaan mungkin tak keterlaluan aku katakan ada yang berkongsi rahsia. masing-masing tidak lokek nak berkongsi ilmu yang ada. ada kebaikannya berkawan dalam alam cyber ni,sebab masing2 tak prejudis dan menghiraukan status masing-masing.pangkat dan darjat tak menjadi ukuran, tak kisah hang engineer ka, manager ka, lawyer ka, eksekutif ka, housewife ka (KITA SERUPA!!).yang penting we are happy sharing everything (stakat yang boleh share ler!). kita juga saling memberi semangat antara satu sama lain kan!. rasa stress2 jerk, pi jenguk blog hangpa, rasa terhibur hati:)
aku harap persahabatan ni dirahmati Allah dan kekal sampai bila2.

tiba2 masa tengah tulis posting ni,tingat kat lagu ni. (ada kaitan ka? boleh le labu!hehehe)

Cabaran penuh liku
Lazimnya kan berlalu
Bila cinta bersatu
Buang segala prasangka

Yang datang tanpa rela
Diatasi segera

Belum bersemi adanya sangsi
Inilah nyatanya...Walaupun pedih menguris tabah
Harus kita fikirkan
Cinta sebenar ( naluri )...Ada sabar ( serasi )...

Tiada gentar
Luahkanlah hatimu
Inilah buktinyaCinta yang diakhir garisan
Aku rela (sebutlah)...Jangan gentar (buktikan)...

Luahkanlah hatimu
Inilah buktinyaCinta yang di akhir garisan
Setelah dengan ikhlas...Memberi tanpa balas......Usah diam membisu
Kau cari pintu hati....Kau buka dengan janji....Keikhlasan ku nanti
Jangan memendam luahkan rasa....Curahkan semua..

Disitu kau dapat rasakanKebenaran menyala
Cinta sebenar ( naluri )...Ada sabar ( serasi )...

Tiada gentar....Luahkanlah hatimu
Inilah buktinyaCinta yang diakhir garisan
Aku rela (sebutlah)....Jangan gentar (buktikan)....

Luahkanlah hatimu......Inilah buktinyaCinta yang di akhir garisan
Walaupun kau masih mencari cinta....

Jika kau berdusta kata....Hancurlah segalanya
Hatimu yang bersinar mencurah rasa...

Terima semuanya.....Dirimu yang punca bahagia
Cinta sebenar ( naluri )....Ada sabar ( nikmati ).....

Tiada gentar.....Luahkanlah hatimu...
Inilah buktinya...Cinta yang diakhir garisan
Aku rela (sebutlah)....Jangan gentar (buktikan)...

Luahkanlah hatimu.....Inilah buktinya....Cinta yang di akhir garisan
Cinta yang di akhir garisan....Cinta yang di akhir garisan
Cinta.....Cinta yang di akhir garisan


p/s: mcm syahdu plak tulis entry ni.adoiiilaaaa

3 comments:

knv said...

yep, sama la kita.

nak2 kak ana memang takde kawan. serious. cuma sorang aje yang betul2 baik. bila dah kenal korang semua kat alam cyber ni memang berkembang la social circle ku hihihihii...

hidup blogging!!!

farah225 said...

sis,
betul tu.hehehehehe.
kalau kawan kat luar kena reservekan masa plak kan utk bersosial.kalau maya ni, sambil2 keje,sambil bersosial.heheheeheh.

mamaDhea said...

psstt farah... tanak wat gathering lagi ke utk JB/JHR mommies.. ramai gak rasanya mommies JHR yg dh join SI.com...

weih.. ape kes maya skrg ek? lama giler tak nmpk kt SI..