Thursday, December 11, 2008

Jeles

Adik hanis sangatla pandai jeles ngan abang Haris.
masa abah dorang balik raya ritu, bila nampak jerk abah dorang terus dua-dua melompat nak berdukung ngan abah. bila abah dukung abang haris,adik terus bergolek2 dan menunjal-nunjal kaki tanda tak puas hati.abah pon letak abang,nak dukung adik, abang pulak bergolek-golek marah abah dukung adik.last2 abah dukung dua-dua.seronok la.siap tepuk2 tangan lagi dua beradik tu.

aku cakap,tu baru dua orang,sorang kanan sorang kiri.besok kalau bertambah lagi,nak dukung celah mana lagi.heheeheheheh.

hanis lagi empat hari nak cukup satu tahun 2 bulan.
dah faham sangat dah orang cakap apa2.kalau aku cakap jom pi mandi/salin diapers.terus menonong pi bilik air,selak baju.tak payah nak dukung2 lagi dah.
kalau tertinggi sora sikit ngan dia terus nangis,tau sangat orang marah dia.
skang ni semua orang dah tak larat nak 'kutip' dia semenjak dah dapat kaki ni.

abang pulak,semenjak jauh ngan abah ni,manja semacam jerk.menyampah mama.marah sikit tak boleh.tapi dia selalu buat perangai nak suh orang marah dia.

ada anak dua orang pon aku rasa dah penat giler.stressss.aku memang tabik orang yang ada anak ramai,kena pulak setahun sorang.memang kagum sungguh.

4 comments:

mamaDhea said...

kehkehkehkeh...

kita mmg serupa.. semoga kita di beri kesabaran melayan kerenah anak-anak esp time kena tinggal dgn hubby terchenta.. kan.. :D

tp anak aku terbalik kots sikit laa.. si adik jeles klu aku layan si kakak lebih.. tp klu ayah dia, dia tak kisah.. hihi

cysev3n said...

berkurun tunggu hapdate kau ni..

haa, tau takpe.. dah ada 3 orang, baru tau :P tu yg hubby kata tak tau la apa gayanya kalau ada 4 :P

comel la hanis dah paham bahasa.. aku ni suka usik Zeri - jom bukak baju terus dia angkat tangan ke atas..

Mommy Harith Hannah said...

hihihi...

serupa laa dgn diriku jua...
si adek dah pandai jeles dgn abg... siap berebut mainan dgn abg.. pastuh, xnak main soft toys, nak main benda kasar2 esp koleksi lori2 abg dier... haru betul...
naseb laa, anak yg sulung lelaki kan..

tak dpt bayangkan biler dah "dapat kaki" nnt, mau bekejar satu rumah kot budak berdua tuh... :p

farah225 said...

mamadhea,
budak2 ni sama jeles ngan aku.cumanya sebab aku dok ngadap depa hari2,taklah ketara sangat tahap kejelesan tu.

lagi satu,aku pening betul ngan perangai depa ni.aku sampai jer rumah,ada2 jer menda yg nak direngekkan.aku tanya pengasuh2 kt rumah,aku takder,camni gak ker?dorang cakap,kalau mama takder beres,baikkkkkkkkkkkkkkk jerkkkk.saja la tu buat perangai nak tarik perhatian mama dia.

cik yan,
sebenarnya internet mak kat opis sedikir bengong, ditambah pulak mak keje lab skrg so takler ngadap pc lama2, ditambah lagi 2 minggu sblm raya ritu aku dok kalu handle gathering utk alumni sekolah kesayangan aku.hehehe

aku memang tabik kat hang,ayat aku yg last tu merujuk juga pada hang yang ada anak lebih ramai dr aku.heheheehh.
zeri tu dah paham bahasa la jugak tu.pandaiii anak ibu:)

mummy hnh
memang pon,si adik tu,aku beli perkakas memasak bolayan jerk,tapi sebok dok main pistol, ultraman n robot abang.sabar jerlah.
dah dapat kaki nanti,dia main kejar2 la pulak.