Tuesday, July 15, 2008

Anakku Kaki Buli????

Petang semalam masa ambil Haris & Hanis kat taska, cikgu Haris ada ngadu kat aku

Cikgu: kak, haris suka buli Nabil.budak lain dia tak buat.puas dah larang,tapi kalau hari-hari dah larang,tak larat nak larang dah.

aku: hah?haris buli kawan?naper?ada tak kena ke?jeles ke?

cikgu:Ntahla kak, tula sy tengok jugak kot saya terlepas pandang terlebih layan nabil ke,haris jeles ke,tapi sama jugak.taktau apa yang dia tak puas hati.

aku: ada ke perasan nabil tu pernah pukul dia ke apa sebelum ni?

cikgu: takder pulak

aku: budak tu besar ke kecik?

cikgu: budak tu besar dari haris,tu yang pakai baju coklat (sambil tunjukkan si nabil)

aku: ok,takper nanti balik akak tanya si haris k.

cikgu: ok

Alamak! my haris dah pandai buli orang.kena investigate ni naper anak teruna aku dok buli orang.sebab kalau tengok kat rumah ngan adik,kalau takder sebab dia tak buat adik.kalau aku sebok layan adikkkk jerk,tak layan dia,dia tunjukkan kejelesan dia dgn buat adik dia.bimbang jugak nanti parents Nabil complain, susah pulak kan.

Dalam kereta,aku tanya la dia

aku: kawan haris nama apa?

haris: Naim (bestfren dia ke naim ni?)

aku: kawan haris ada nama Nabil tak?

haris: ada

aku: haris ada pukul nabil tak?

haris: haris wat gini (sambil tunjuk mcm penumbuk)

aku: hah? haris pukul nabil?naper buat nabil?

haris: haris wat gini (sambil mengulang action tadi)

aku: haris jangan main gaduh-gaduh kat sekolah ye! kawan baik2 ngan semua orang k.

haris: angguk (tanda setuju)

Malam tu aku bagitau hb, kata haris buli kawan dia.dia pon tanya haris

hb: haris pukul kawan kat sekolah yer?

haris: haris wat gini (tunjuk action yg sama mcm tunjuk kat aku)

hb: haris jangan buat kawan k.nanti abah panggil polis gari tangan haris (sambil pegang tangan haris dua2 ke belakang - mentang2 dia polis,takutkan anak dengan polis..hinsshhh)

haris: angguk lagi.

pagi tadi pon aku pesan,jangan gaduh-gaduh.main baik-baik ngan kawan-kawan.

10 comments:

knv said...

akak pun risau kalau anak2 ni membuli atau dibuli. budak2 kadang2 cakap berubah. memang nak suruh cikgu tengokkan.

hopefully haris under control. sometime it is just a phase yang depa go through.

take care.

farah225 said...

tula kak ana,
bimbang betul kalau mcm ni.nasib cikgu kat taska ni apa2 hal dia terus ckp.takderla tunggu sampai serius kan.
dah dua hari dok follow up,cikgu kata mcm dh ok sikit.lega hati dengar macam tu.

cysev3n said...

alhamdulillah..

aku ni risau apa tau.. si Amir gang dgn sorang lagi budak kat umah makcik, pi buli Arif.. huuuuu..

Arif plak buli si Zeri.. yg kecik ni le dok terima je kena buli sbb tak reti nak melawan..

Ms Lola said...

Aku lagi risau kalau anak aku dibuli. Tp, tu lah, what goes around comes around. Kalau kita dok buli org, satu hari nanti Tuhan bg 'lebih' kat kita balik.

Anak aku pun pernah jugak buli anak org - pi rampas saputangan busuk sorg kawan die, bawak balik umah. Nangis2 budak tu nak balik saputangan.

mado_ct said...

kelakar la hb ko takutkan anak ngan polis..ehehe.. hhohoh..mentang2 dia polis. Hehehehhe...untung bapak polis nih. Aidil pun suka buli budak yang nampak lemah dari dia. Hampeh sungguh. Dengan adik dia memang main kasar yang amat. tak terlarang...rasa nak pecah anak tekak.

Fid said...

anak aku so far bkn kaki buli tapi dia pencinta keamanan..naun sapa buat salah ngan dia sampai lubang cacing la....dia cari hahaaaaaa

Fauziah said...

woo... kici2 sudah buli... bahaya nih... huhu..

farah225 said...

Alhamdulillah.haris dah ok ngan nabil:)
hari2 aku nasihat dia sebelum sampai sekolah.

Rizza said...

kelakau..mentang2 le bapak nye polis tu..heheh

haris nak jadik polis ke?? mana leh buli org..

Unknown said...

eh sama la nama dgn my son, i plak nama hanis. :D