Thursday, March 6, 2008

penat tapi bahagia & menghiburkan

lately aku rasa penat sangat.maybe haris pon suka ngamuk n jeles ngan adik.

mana nak layan adik lagi mana nak layan haris lagi. (macam tak caya aku dah ada DUA ANAK.serius!!).pastu malam2 asik mengamuk taktau kenapa.

tu belum masuk bab nak layan abah haris n hanis lagi kan.

kerja plak menimbun2 kat ofis ni.

tapi penat macammana pun, aku bahagia dan terhibur ngan kehidupan aku sekarang.



kenapa aku kata aku bahagia?



# aku bahagia sebab ada husband yg penyayang n very caring

# keletah anak2 yg buat aku selalu ketawa

# hidup aku ada tujuan dan matlamat

# membuatkan aku lebih matang dan lebih memikirkan masa depan

cth: skang aku n hb dok sebok survey nak beli rumah, kalau aku masih bujang menda2 ni mesti tak terfikir/lambat terfikir dek akalku

# hidup aku lebih terurus,kalau masa bujang, asyik makan tido makan tido,skang ni kena atur jadual baik2, bila masa nak basuh baju, nak masak, nak pam susu/cuci botol

# aku lebih menghargai parents aku sbb baru tau betapa susahnya nak bela n didik anak ni.

# ilmu makin bertambah sebab tiap2 hari dok cari ilmu camner nak didik anak, disamping tu dapat ilmu sampingan yang lain.



tu sebahagian perkara yang membahagiakan aku dengan kehadiran hb, haris n hanis.kalau nak list memang banyak lagi.memang betullah kan orang kata anak ni penyeri hidupkan.



A children will make

LOVE STRONGER

DAY SHORTER

NIGHTS LONGER

BANK BALANCE SMALLER

HOME HAPPIER

CLOTHES SHABBIER

THE PAST FORGOTTEN

AND THE FUTURE

WORTH LIVING FOR:)

8 comments:

cysev3n said...

satu benda yg aku bikin ala2 jadi mantra bila tengok umah sepah adalah ayat dalam satu mailing list yg aku join - bersyukurla umah kita bersepah sbb anak kita aktif + sihat + ceria.. compared to org yg ada anak tapi tak sihat + pasif + dok diam je..

harus aku jadik singa takde taring lepas ni.. tih tih tih.. ni gaaaaarang sokmo.. adoi la hai..

farah225 said...

betul gak yer cik yan.aku skang ni kalau umah sepah buat2 tak nampak jerk.kalau tak, mesti stress tiap2 hari.
p/s:dah lama dah jadik singa takder taring.heheheheheh

pinkytoe said...

AKU SETUJU!!!Part poem (poem ke tu?) yang kat bawah tu, memang betul. Pasal clothes shabbier tu..kalau aku melaram pun tak guna sebab end up bau dugal anak lepas tu. BPasal bank statement tu- huhuhuhu nak sedih pun ada memikirkan kebenarannya. huhuhu. Tapi apa pun, aku bahagia..KU BAHAGIA!!

Erna said...

hehe..yer la Farah..apa pun masalah bila tengok anak2 bahagia jer!! walaupun aku dok umah ni sepuluh kali vacum..sampai la ni vacum tu aku tak simpan! aku biar je kat corner kat living aku ni..sbb kejap2 ada je benda yg bersepah! hahaha... biarlah anak aku terlompat2 sepah sana sepah sini..kalau depa sakit terbaring diam..semput ja..kita pulak yang risau! so, kesimpulannya rumah sepah takpe asal anak sihat sejahtera! ahaks!

farah225 said...

raihan,
yes,betul tu, memang skang aku pon dah kurang melaram.kang pakai baju lip lap lip lap,kena muak anak,terus melekat.adoiiilaaa.tang bank statement tu mmg aku sker.sbb jauh beza zaman anak dara n bila da kawin ni.barang mama tak berganti takper,yang penting barang anak2.kan kan kan.

erna,
hang ok lagi leh vacumm baper kali sari.ko bleh imagine dak umah aku bersepah bagai apa,yerla,usahkan nak vacuum,nak sapu2 bodoh pon hujung minggu aku buat.hehehehehe.kalau ada org dtg mengejut,mmg tak pass tgk umah aku.hahahahahahaah.tapi takper, aku BAHAGIA!!! heheheehehhe.

Anonymous said...

hi farah..
saje menjengah..:)

knv said...

hahahahahaha!

tak dapat imagine hidup tanpa anak2.

sesuatu yang tak mungkin dikesali!

farah225 said...

mamadanish!
welkem welkem:)

sis ana,
yeah! sesuatu yg tak mungkin dikesali kan!