Wednesday, June 3, 2009

semakin jatuh cinta




Bulan ni, genap bulan ke 9 aku bertugas di tempat baru (9 bulan jugaklah PJJ ngan mr.hb). Alhamdulillah, aku amat menyukai dan jatuh cinta dengan kerja-kerja aku sekarang.Memang totally different dengan kerja dekat johor dulu coz dulu aku buat kerja admin.
Kerja sekarang banyak menggunakan ilmu matematik + statistik + kimia + food science yang aku blaja dari sekolah hinggalah ke universiti.
Mula-mula berasap jugak kepala..mana nak ingat camner nak kira molariti, normaliti dan juga basic2 kimia cam rumus M1V1=M2V2 (yang slalu guna) maklumla dah tak guna hampir 5 tahun. perghhhhhh....tergagap-tergagap.....nak tunjuk taktau sangat pon tak boleh..maklumla, kita officer kan.heheheheheh.
Kerja kat lab jugak banyak involve dengan Quality Managemrnt System macam ISO 9001:2000 dan ISO 17025. Banyak menda baru yang boleh blaja. Cuma satu jer yang kurang seronok,tak sempat dan tak boleh (internet asyik problem) nak bertenet kat ofis.kihkihkih.

7 comments:

cysev3n said...

eeee.. dengar je pun mak suka!! mak suka chemical chemical berbagai ni.. campak2 kalium dalam air, meletup2 gitu.. kekeke..

mamaDhea said...

ala2 CSI laa nih.. ;)

farah225 said...

cy3.5,
mak memang suko tu yg tajuk entry bunyi cam manis jerk.heheheheh

mamadhea,
ku kaji makanan okeh.tak kaji orang.heheheh

maya amir said...

arghh bestnye idup bile keje best...jelse..jeles..huhu..
ape cer farah..lame tak dgr cerita

Anonymous said...

wah! aku sgt minat chemistry..sgt ada chemistry dgn jiwa ragaku....sampekkan masa tgh amek degree landscape architecture dulu..tang subject luar yg alternatif..aku straight amek kimia organik 1 sampai kimia organik 3 nyah! hahaha..dekan aku sgt heran..sbb takde kena mengena dgn degree gua..ngeeee

maya amir said...

lame tak dgr cite beb.. jemput another umah aku --> http://mumble-bubble-talk.blogspot.com ;)

Anonymous said...

farha, hang dok lab skrg ni? makmal kesihatan awam ke? ye kontrol2 depan MLT & PPS, biar nampak officer tahu semua... ;P

alhamdulillah keluarga kembali bertaut!