Sunday, February 8, 2009

Tadika Zhilal An-Nur

t-shirt tadika Zhilal An-Nur.
baju ni sepatutnya pakai hari khamis jer.

Ni acelly baju seragam tadika, tapi haris tak suka sebab
butang dia sampai atas. dia pakai sekali ni jer.




mama: haris sekolah mana?
haris: tadika zhilal-annul (sambil malu-malu)
mama: bukan annul, annur la
haris: haris sekolah tadika zhilal annul

setelah berulang kali ditegur,masih macam tu jugak.heheheh.


Alhamdulillah semenjak sekolah ni,nampak dia dah boleh ikut.

3 minggu lepas dia balik bagitau
" mama, usolli ............ (lepas tu mulut kumat kamit sebut tak keluar bunyi macam tak konfiden).
" owh, cikgu ajar haris solat ker?" usolli fardu zuhri............?" dia angguk

2 minggu lepas pulak,bagitau
"mama, cik gu ajar "samiAllahulimanhamidah"
Alhamdulillah.anak mama dah pandai solat la? dia angguk.

Kat sekolah dia pakai buku siri bacalah anakku dan Iqra'

Buku siri 1 dah separuh dia boleh ikut.
Iqra' pulak dan boleh baca 'Aaa' , 'Baa' , "Taa" , "Tsaa"
p/s: ni 1st entry bergambar aku. cikgu CY3, naper tulisan aku turun bawah.acelly aku nak letak gambar kt bawah.












9 comments:

Ms Lola said...

Anak aku pulak, tak suka pakai baju sukan dia. HAri ada PE ndie belasah pakai gaun sekolah. Lantok le nak.. pAni aku nak buat2 tak basuh baju2 gaun dia tu masa hari ada PE

P/s: Gambar tu ko boleh sut and paste balik kat mana yg ko nak.

Ms Lola said...

*cut and paste

farah225 said...

anak aku tu w/pun dia suka baju biru itu, hanya sekali atau dua kali seminggu sahaja dia pakai.selebihnya dia akan pakai baju ultraman,atau apa2 baju yg dia suka.cik gu cakap,takper,yang penting dia nak dtg sekolah.heeheheh.

thanx cik lola.nnt aku try godak2 ler yg mana patut.

cysev3n said...

cik farah,
aku dah check source.. kau punya placement mmg gambar kat atas, tulisan kat bawah.. makanya try la buat macam yg cik Lola cadangkan.. mekaseyy..

Anonymous said...

cik farah,
cantik baju uniform anak hang beb :)

p/s: aku baru ketahuan hang ada blog daaa.....

maya amir said...

dah besa ek die farah.. jap jek weyhh...

farah225 said...

madam,
cantik tp dia tak sker ok.

weh hang ni ngigau ker apa.padahal dah selalu tinggal jejak kat blog aku.cumanya aku ni slow sket bab mengupdate blog.tambah2 now dah keje kat lab(gua) so paham2 la.

maya,
tula kejap jerkan.dah sekolah dah.

maya amir said...

weyy bile mau hapdate nyah?;)

Anonymous said...

masyaallah dah bsr gaban anak teruna hang si haris... dh pegi skool... bfast msh mkn lempeng @ pancake pisang ker.... smpai skrg aku x try lg resipi famous ko tu... nxt wk aku nk try...