Friday, August 29, 2008

Doa Termakbul

Pagi tadi masa aku dok bz ngadap pc, aku nyer col panggil aku ke depan.pastu muka senyum2 kata kat aku, pastu kata 'akak mesti suka', 'akak mesti suka'. confuse gak aku apa pasalla budak ni pepagi ni beria sangat.aku pon ke depan kat mesin fax, tengok ada surat dari Kementerian Kesihatan Malaysia. tajuk surat berbunyi begini:

PEMBERITAHUAN PERTUKARAN/ PENEMPATAN PEGAWAI bla bla DI KEMENTERIAN KESIHATAN MALAYSIA

ayat yang membuatkan buntang biji mata aku berbunyi macam ni plak:

Sukacita dimaklumkan bhw J/kuasa bla bla bla telah meluluskan pertukaran puan dari Jabatan Kesihatan negeri Johor ke Makmal Keselamatan dan Kualiti Makanan Kelantan

what? 3 kali aku baca surat tu macam tak percaya.yerla,sebelum ni dua kali dah aku dapat surat cinta bitau yang permohonan pertukaran aku TIDAK diluluskan.so aku pon mcm tak harap sangat dah.lagipun dalam keadaan gawat macam ni, kotla pertukaran dibekukan.

sampai ke petang ni,aku masih rasa tak percaya.nak kata seronok,memang seronok.saper tak seronok weh dapat balik kampung sendiri.cuma aku rasa terkejut sikitla sebab aku kena lapor diri berkuatkuasa 1 september 2008. fikir-fikir macam sayang dan sedih plak nak tinggal johor.aku kat johor ni dalam 4 tahun setengah.masa datang tu masih anak dara,skang dah ada anak dua pun.heheheehehhe.

Aku harap pertukaran aku ni,banyak membawa kebaikan untuk aku dan keluarga.banyak menda kena revise balik.parents aku pun sangatla gembira dengan pertukaran aku ni.

6 comments:

mamaDhea said...

congrats farah..

huhuhu.. tak dpt laa kita nk wat mini gathering lg pas nih...

asben ko kt kelantan ke beb? ke kt johor?

;)

farah225 said...

thanx..
asben aku akan menyusul la pas ni.

sya,
weekend ni cik yan blk jb.plan nak jumpa hari Ahad.nnt kitaorg msg hang kalau dah set kat mana nak jumpa k.

it me said...

cogratulate...

syoknya hus/wife keja gomen leh pindah bersama.. cek ni sampai ke tua laaa jd weken huswife

salam.. he he

Rizza said...

congrat!!!

salam ramadhan ....

mamaDhea said...

jd ke beb jumpa cik yan??

ni no hp aku.. 0197797958
sms ek klu jd..

farah225 said...

mama adib & k.rizza,

terima kasih.
salam ramadhan jua.

sya,
sorry, mmg jadi jumpa cik yan ritu tp last minute plan, janji jumpa kt rmh aku.nk bitau ko pon dah petang masa tu.sorry ek.